مقالات

5 قدم فوق العاده موثر در تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی

محصولات تبلیغاتی جنبه ای بسیار مهم در موفقیت کمپین های بازاریابی هستند. برای سفارش هدایای تبلیغاتی، اولین پارامتری که باید در نظر بگیرید، هزینه بودجه تبلیغاتی است. هر چند در بیشتر اوقات این سفارش هدایا بدون برنامه ریزی صحیح و بودجه بندی استاندارد انجام می شود که در نهایت نمی تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

وقتی با این سوال مواجه هستیم که چقدر باید برای اقلام تبلیغاتی هزینه کنیم، با یک پاسخ جامع و روشن مواجه نمی شویم. چون هزینه ای که قرار است در این راه انجام دهیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر ما یک شرکت بزرگ باشیم، با بودجه اندک نمی توانیم به همان میزان از استراتژی بازاریابی خود نتیجه بگیریم که یک بیزینس تازه تاسیس شده با این مقدار بودجه گرفته است.

 

محصول پیشنهادی : خودکار فلزی تبلیغاتی

 

در اصل تبلیغات هر چه هدفمندتر باشند، به شکل قدرتمندتری می توانند پیام بازاریابی شما را به مخاطبین خود برسانند و به مدت طولانی تری از سایر شیوه های تبلیغاتی معمول برای کسب و کار شما موثر واقع شوند.

 

چگونه بودجه هدایای تبلیغاتی خود را تعیین کنیم؟

هر چند که بودجه تبلیغات و بازاریابی، به میزان سرمایه شرکت بستگی دارد و این می تواند یک عدد دلخواه محسوب شود، اما برنامه ریزی در بودجه بندی مناسب با کمپین تبلیغاتی، می تواند شما را به شکل واقع بینانه تری با هدفی که در نهایت دارید، روبرو کند.

مشخصا هر چه هدایای تبلیغاتی بیشتری سفارش دهید، با نتایج ملموس تری مواجه خواهید شد. نتایجی که می توانند موجب رضایت شما شوند. اما اکثر کسب و کارها با محدودیت در هزینه مواجه هستند، به همین دلیل اگر بخواهید با خرید هدایای تبلیغاتی برند تجاری خود را تبلیغ کنید، باید یک برنامه مناسب با سرمایه شرکت خود طراحی کنید.

اگر نیاز به بازدهی هر چه بهتر کمپین بازاریابی خود دارید، نکات زیر می توانند به عنوان راه های استفاده هوشمندانه از بودجه تبلیغاتی شما محسوب شوند.

تعیین هدف

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چه هدیه ای برای شرکت شما مناسب است باید هدف بازاریابی خود را مشخص کنید. اینکه قرار است با این شیوه تبلیغات به چه چیزی برسید؟ قصد افزایش آگاهی از برند را دارید یا می خواهید تجربه ای لذت بخش را تنها برای مشتریان فعلی ایجاد کنید؟ تعیین هدف اولین راه کمک به بودجه بندی مناسب است.

تعیین استراتژی

پس از مشخص کردن هدف، نوبت به تعیین استراتژی هایی می رسد که نشان می دهد چه روش هایی برای بهتر دیده شدن و تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات موثر هستند.

به عبارتی حالا وقت آن است که تعیین کنید کدام استراتژی و محصول شما را هدفتان نزدیک تر می کند. سپس با هم فکری گروهی بین اعضای شرکت، انواع استراتژی ها را مشخص و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای استفاده حداکثری از بودجه خود، باید استراتژی های تبلیغاتی را در نظر بگیرید که بتواند در زمان درست به دست افراد مناسب برسد.

بررسی آمار

اگر حداقل یک سال از تاسیس شرکت شما می گذرد، بهتر است از داده های به دست آمده استفاده کنید تا بتوانید در تنظیم بودجه خود موفق عمل کنید. اما این کار چگونه امکان پذیر است؟ کافیست معیارهای فروش قبلی خود را بررسی کنید تا بتوانید درک کنید کدام تاکتیک ها و روش ها برای شما بهتر کار کرده اند و در مقابل کدام یک بی تاثیر بوده اند. با این کار می توانید بودجه خود را در مسیری قرار دهید که احتمال جوابگویی آن بیشتر است. بنابراین مشخص کنید که چند درصد از بودجه کل شما باید در مسیر تبلیغاتی پیش رو قرار بگیرد.

مشخص کردن میزان اثربخشی هدیه

با تحقیق و جستجو می توانید از اثربخشی هدیه تبلیغاتی که قرار است تهیه کنید مطمئن شوید. شاید در برخی از مواقع مجبور شوید هدایایی گرانتر را انتخاب کنید، اما آنچه مهم است میزان بازگشت سرمایه این شیوه تبلیغاتی است. پس هزینه ها را در مقابل سود نهایی در نظر بگیرید؛ زیرا همیشه مقرون به صرفه بودن هدایا آن اثرگذاری مد نظر شما را نخواهد داشت.

انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی

حالا وقت آن رسیده است که با توجه به بودجه ای که دارید، بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید. اقلام تبلیغاتی متنوعی متناسب با هر رویدادی وجود دارد که شما می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید.

هزینه شرکت ها برای هدایای تبلیغاتی چقدر است؟

به طور متوسط گفته می شود که یک بیزنیس با تجربه متوسط 1 تا 5 ساله، بهتر است حدود 12 تا 20 درصد از درآمد پیش بینی شده خود را صرف بازاریابی کند. اگر شرکت مثلا بخواهد در طول یک سال چندین کمپین تبلیغاتی راه اندازی کند، باید بودجه مناسب را بین بخش های مختلف تقسیم بندی کند.

اما از آن طرف شرکت های تازه تاسیس قرارد دارند که به دنبال سهم بیشتر از بازار و افزایش ارزش برند خود هستند. چنین شرکت هایی بهتر است حدود 6 تا 12 درصد از درآمد پیش بینی شده شرکت خود را صرف بودجه تبلیغاتی کنند.

اما اینکه یک بیزینس بخواهید چه میزان از کل بودجه تبلیغاتی خود را صرف تهیه هدایای تبلیغاتی کند، به اهداف بازاریابی شرکت بستگی دارد. این یعنی ممکن است یک شرکت بخواهد 10 درصد از کل بودجه بازاریابی را صرف کالاهای تبلیغاتی کند و شرکت دیگری نیمی از این مبلغ را برای تهیه و توزیع این هدایا در نظر بگیرد.

 

محصول پیشنهادی : فلاسک تبلیغاتی

 

در نهایت آنچه مهم است، تعیین هدف و تعیین استراتژی است. بهتر است بودجه تبلیغاتی خود را به صورت سالانه و با بررسی بودجه سال قبل در نظر بگیرید. این را هم به یاد داشته باشید که یک هدیه مناسب می تواند شرکت شما را به یاد ماندنی کند.

جمع بندی

اگرچه میزان بودجه هدایای تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است و ما هم در این مقاله راه حل هایی را برای یک بودجه بندی بی عیب و نقص ارائه کردیم، اما شما در کنار این کار باید به عوامل گوناگون دیگری از جمله انتخاب محصول موثر، میزان اثربخشی هدیه، بازار هدف و تجربه تیم تبیلغاتی در انجام سفارش نیز توجه کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.