مقالات

چاپ سیلک چاپی برای هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از راه های فوق العاده مناسب برای تبلیغ و ترویج برند محسوب می شود. این شیوه بازاریابی برای طیف وسیعی از مشاغل، از استارتاپ ها گرفته تا کمپانی های بزرگ در دنیا کاربرد دارد. هر چیزی می تواند به عنوان هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته شود از یک خودکار معمولی گرفته تا تجهیزات ورزشی و انواع پوشاک. اما موضوع امروز مقاله ما، درباره چاپ روی هدایای تبلیغاتی است.

هدایای تبلیغاتی برای اینکه بتوانند به عنوان یک ابزار بازاریابی به خوبی عمل کنند، نیاز دارند تا به وسیله یک طرح چاپی تزیین شوند. این طرح می تواند شامل عکس لوگو شرکت، یک شعار تبلیغاتی، یک تصویر جذاب مطابق با هدف برند یا حتی شماره تلفن و آدرس شرکت باشد که در نهایت باید از طریق یکی از روش های چاپی روی هدیه مورد نظر چاپ شود.

یکی از شیوه های چاپ روی هدایای تبلیغاتی، چاپ سیلک است. سیلک چاپی یا چاپ روی صفحه، موضوعی است که قرار است در ادامه به معرفی آن بپردازیم و البته به شما نشان دهیم که این نوع چاپ چه مزایایی دارد و از آن می توان در چه هدایایی استفاده کرد.

چاپ سیلک چاپی چیست؟

چاپ اسکرین یا سیلک چاپ و یا چاپ روی صفحه، یکی از رایج ترین تکنیک های چاپ در بین شرکت های مختلف از جمله شرکت های تولید و توزیع هدایای تبلیغاتی است. این مدل چاپ از مدت ها پیش و حتی از مصر باستان رایج بوده است. اما شکل پیشرفته تر آن بیش تر از یک قرن است که در بین شرکت های تجاری مختلف رایج شده است.

در ابتدا از این نوع چاپ تنها بر روی سطوح پارچه ای، انواع بسته بندی و البته پوسترها استفاده می شد، اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنیک ها و تجهیزات این نوع چاپ، اقلام متنوع تری قابلیت استفاده از این شیوه چاپی را پیدا کردند.

این شیوه چاپ یکی ار بهینه ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه های چاپ برای محصولات مختلف تبلیغاتی از جمله هدایای تبلیغاتی است، خصوصا اگر به شکل عمده و در سطح گسترده از آن استفاده شود.

شکل مدرن تر این نوع چاپ، توسط شرکت های امریکایی وارد بازار شد، زمانی که از ماشین آلات برای ایجاد تصاویر چاپ روی صفحات مختلف کمپین بازاریابی خود استفاده می کردند.

دو نوع دستگاه چاپی وجود دارد، شکل اتوماتیک و شکل دستی. اما احتمالا لازم به گفتن نیست که استفاده از دستگاه های سیلک چاپی اتوماتیک، در بالا بردن سرعت کار و البته انجام دادن کار به شکل روان تر، بسیار موثر عمل می کنند.

چاپ سیلک چاپی بر روی هدایای تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

عملکرد این نوع چاپ به گونه ای است که ابتدا قالب شکل چاپی مطابق با خواست مشتری ایجاد می شود. این قاب کاغذی در مرحله بعد باید روغن کاری شود. در مرحله چاپ باید روی تور دستگاه یک ماده خاص ریخته و خشک شود. پس از آن است که طرح مورد نظر روی دستگاه زیر نور قرار داده می شود تا شکل آن به وسیله ماده مخصوص نمایان شود.

سپس هدایای تبلیغاتی مورد نظر در دستگاه قرار می گیرند تا رنگ را روی آن ها منتقل شود. ناگفته نماند در  این روش از یک تا حداکثر چهار رنگ می توان استفاده کرد.

پس از آن توری که قبلا ماده را روی آن ریخته ایم، خشک کرده و شسته ایم را دوباره روی دستگاه قرار می دهیم و این بار رنگ را از تور عبور می دهیم تا روی محصول مورد نظر ما را بپوشاند. در انتهای عملیات هدیه مورد نظر را در جایی قرار می دهیم تا طرح روی آن خشک شود.

مزایای استفاده از چاپ سیلک

استفاده از اسکرین چاپ یا چاپ روی صفحه، مزایای خاص خود را به دنبال دارد. پیشنهاد می شود برای بالا بردن کیفیت کار از چند رنگ استفاده شود و طرح شما حاوی یک لوگو خالی یا طرح های ساده گرافیکی نباشد تا کیفیت نهایی کار بالاتر برود. در ادامه به مزایای استفاده از این نوع چاپ اشاره خواهیم کرد.

1.وضوح بهتر رنگ ها

جوهرهایی که در چاپ سیلک مورد استفاده قرار می گیرد، روشن تر و البته ضخیم تر هستند که باعث می شود رنگ ها به شکل جذاب تر و بهتر در معرض دید بیننده قرار بگیرند. حتی اگر از تیشرت های تیره برای هدایای تبلیغاتی خود استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که طرح مورد نظر شما کاملا قابل مشاهده است و این طرح به خوبی جلب توجه می کند.

2.دوام بالا

این نوع چاپ ماندگاری بالایی نسبت به نمونه های مشابه دارد. شما حتی هنگام شستشو محصول خود می توانید از ماندگاری اثرات طرح چاپ سیلک مطمئن باشید. این مزیت شامل روش های مختلف شستشو دستی و حتی ماشینی می شود. این بهترین مزیت چاپ سیلک است که اغلب شرکت ها به دنبال آن هستند.

3.کیفیت عالی

با استفاده از اسکرین چاپ شما می توانید انتظار طرح باکیفیت و البته مقرون به صرفه را داشته باشید. این امر خصوصا زمانی که شما سفارشات عمده داشته باشید، بیشتر ملموس خواهد بود. ظاهر تمیز، شاداب، براق و حرفه ای و البته ماندگاری بالا از جمله مواردی هستند که در نشان دادن این کیفیت تاثیر زیادی دارند.

4.مناسب برای لباس های با رنگ های متنوع

نکته جالب در مورد چاپ سیلک، عدم جذب مواد چاپی رو پارچه پیراهن است. با این مزیت می توان از انواع پارچه های رنگی برای کمپین های تبلیغاتی استفاده کرد.

انواع هدایای تبلیغاتی استفاده کننده از چاپ سیلک

اگر قصد دارید از چاپ سیلک استفاده کنید ولی نمی دانید که کدام هدایای تبلیغاتی برای این شیوه موثر هستند، می توانید از لیست زیر کمک بگیرید. هر چند که استفاده از محصولات تبلیغاتی برای اسکرین چاپ به همینجا ختم نمی شود.

  • انواع پیراهن و تیشرت، ژاکت، تن پوش و کلاه
  • بطری های آب سفارشی
  • چاپ روی دکمه
  • چاپ روی صفحه لیوان ها و ماگ ها
  • استفاده در نوت بوک ها
  • ایجاد طرح روی کیف های کوچک و بزرگ تبلیغاتی

جمع بندی

مشاهده کردید که چاپ سیلک چاپی برای هدایای تبلیغاتی چگونه کار می کند و البته چه مزایایی را برای مشتریان به دنبال دارد. امروزه به دلیل پیشرفت ماشین آلات مربوط به این نوع چاپ و بالا رفتن کیفیت جوهر آن تعداد بیشتری از شرکت ها مایل هستند که هنگام سفارش محصولات تبلیغاتی خود از چاپ سیلک بر روی هدیه مورد نظر استفاده کنند.