مقالات, هدیه و کادو ها

چه نوع هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار من است؟

چه نوع هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار من است؟

چه نوع هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار من است؟

یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای پیشرفت کسب و کار، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدیه تبلیغاتی به هر محصولی گفته می‌شود که بر روی آن نام برند و لوگو حک شده است. این هدایا با هزینه کمی قابل خرید بوده و نیاز به بودجه تبلیغاتی زیادی ندارد. هنگام تهیه یک هدیه تبلیغاتی، مهم است روی محصولی سرمایه گذاری کنید که با هدف کمپین تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد زیرا محصولی که برای یک شخص 60 ساله مفید است ممکن است برای یک فرد 20 ساله چندان جالب نباشد. در این مقاله به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب باید به دنبال محصولاتی باشید که به صورت روزمره کاربرد دارند. هر چه هدیه تبلیغاتی کاربردی بیشتری در زندگی روزمره داشته باشد، نام برند شما بیشتر در جلوی چشم افراد قرار می‌گیرد. در واقع اگر قصد دارید کمپین تبلیغاتی شما با موفقیت انجام شود، باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا بهترین هدیه ممکن را انتخاب نمایید.

انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

هدیه تبلیغاتی

  1. هدف کمپین تبلیغاتی کسب و کار خود را مشخص کنید.

پیش از هر چیزی باید مشخص کنید که هدف کمپین تبلیغاتی شما چیست. برخی از شرکت‌ها محصولات خود را برای جوانان 20 تا 30 سال ارائه داده و خدمات برخی شرکت‌ها برای قشر خاصی مانند پزشکان مناسب هستند. ابتدا باید جامعه هدف مشخص شود تا بتوان هدیه تبلیغاتی را با توجه به زمینه کاری یا سن آن‌ها خریداری کرد.

  1. هدایا را بر اساس جامعه هدف خود انتخاب کنید.

پس از تعیین جامعه هدف، نوبت به خرید هدایا می‌رسد. به طور مثال برند باید از خود بپرسد که چه چیزی می‌تواند یک مخاطب جوان را جذب کند؟ جوانان بیشتر با تکنولوژی در ارتباط هستند، بنابراین این نوع هدیه تبلیغاتی همیشه موفق است. به عنوان مثال یک پسر 20 ساله بیشتر از یک آقای 70 ساله از دریافت یک پاور بانک تبلیغاتی یا فلش مموری تبلیغاتی استقبال خواهد کرد. در مورد افراد مسن ما با افراد بالای 60 سال سروکار داریم که ممکن است به هدایای تبلیغاتی معمول علاقه مند باشند. به عنوان مثال یک جا کلیدی برای حمل کلیدهای محل کار یا منزل مناسب است.

شرکت‌هایی که هدف مشخصی ندارند، معمولاً به سراغ هدایای تبلیغاتی می‌روند که همیشه مؤثر بوده‌ و می‌توانند برای همه افراد کاربردی باشند. به طور مثال خودکار تبلیغاتی یا لیوان تبلیغاتی برای همه سنین جذاب خواهد بود. همه از خودکار برای نوشتن استفاده می‌کنند، بنابراین یکی از آن هدایایی است که می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد. البته شما می‌توانید ریسک کرده و هدایای تبلیغاتی انتخاب کنید که مد روز هستند. اگر محبوبیت هدایای زیست محیطی را در نظر بگیریم، هدیه دادن کیف پارچه‌ای می‌تواند محصولی عالی برای تمام سنین باشد.

هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی

  1. هدیه تبلیغاتی باید کاربردی باشد.

اگر جامعه هدف مشخص شد، گزینه‌های خرید شما محدود‌تر شده و می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید اما موضوع دیگری که حتما باید در نظر گرفته شود، کاربردی بودن آن هدیه تبلیغاتی است. وسیله‌ای که شما به عنوان هدیه به مشتریان بالقوه خود تقدیم می‌کنید، باید مورد استفاده قرار بگیرد در غیر این صورت بازگشت سرمایه خوبی نخواهد داشت. به طور مثال خودکار تبلیغاتی را در نظر بگیرید، این هدیه توسط خود شخص بارها در طول روز استفاده شده و اطرافیان او هم نام برند را بر روی خودکار خواهند دید.

  1. به مناسبت‌ها و فصل‌ها توجه کنید.

برای تاثیرپذیری بیشتر کمپین تبلیغاتی می‌توانید مناسبت‌های خاص را در نظر بگیرید. به طور مثال برای تبریک روز مهندس می‌توانید برای مهندسانی که جامعه هدف شما را تشکیل می‌دهند، یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند ارسال کنید تا نام برند شما را به خاطر بسپارند. از سمت دیگر برخی هدایا مختص فصل خاصی هستند، کلاه برای فصل گرم مانند تابستان محبوبیت زیادی داشته و چتر می‌‌تواند یکی از گزینه‌های مفید برای کمپین‌های تبلیغاتی برگزار شده در فصل پاییز و زمستان محسوب شود.

  1. فراموش نکنید هدایای تبلیغاتی باید با کیفیت باشند.

اگر هدیه ارائه شده توسط یک برند کیفیت بالایی نداشته باشد، باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان می‌شود و از سمت دیگر بازدهی کمپین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بهترین کار این است که علاوه بر کاربردی بودن هدیه، کیفیت بالای آن را هم در نظر بگیرید. هدایای تبلیغاتی با کیفیت برای مدت زمان بیشتری به تبلیغ برند شما خواهند پرداخت.